Administratsioon
ja asjaajamine infojuhtimises
On teada, et
administratsioon on iga organisatsiooni edu alus ning mängib üsna suurt rolli,
et ükskõik milline ettevõte ja/või organisatsioon töötaks ilma tõrgeteta.
Administratsioon on üks suurimaid võtmeelemente, mis ongi seotud tavaliselt
töökoha tõhususega. Mida parem on administratsioon, seda parem on ka
organisatsiooni juhtimine, sest administraator on see, kes teeb reegleid,
määruseid ja rakendab neid organisatsioonis. Lisaks vahendab administraator
enamasti organisatsioonisiseste inimeste vahel erinevat teavet. (IAM, n.d;
Mishra, 2014)
Ettevõttest ning
sealsest keskkonnast sõltub see, millist tööd ja ülesandeid sekretärid ja
administraatorid vastavalt oma oskustele ja kogemustele täidavad. Kuna
sekretärid ja administraatorid töötavad mitme erineva ülesande kallal, siis on
neil organisatsioonis üsna toetav roll. Nagu eespool mainitud, siis nad aitavad
ettevõttel tõrgeteta toimida, hoolitsedes erinevate ülesannete eest, mis võivad
mõjutada suurepärast ettevõtte toimimist. Enamasti on peamisteks ülesanneteks
vastamine kõnedele ja kirjadele, kohtumiste ja koosolekute korraldamine,
aruannete koostamine, erinevate andmebaaside haldamine, organisatsiooni ja
klientidega suhtlemine, reklaamtegevus, arvete töötlemine. Selleks, et olla hea
administraator ja sekretär peab olema hea suhtleja, klienditeeninduskogemuse
või oskusega, võimeline töötama meeskonnas, organiseerimisvõimega,
tähelepanelik, enesekindel, paindlik ja muidugi iseseisev. (TargetJobs, n.d)
Siinjuures on hea
välja tuua võrdluseks Eesti töökuulutuste portaalidest leitud töökuulutused,
kus otsitakse või on otsitud samale ametikohale töötajat ning milliseid
kriteeriumeid ja ülesandeid neile antakse. CV Keskuses on otsinud
Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskus endale Linux
süsteemiadministraatorit. Antud juhul haldab ja hooldab administraator Maksu-
ja Tolliameti, Rahandusministeeriumi, Eesti Rahvusraamatukogu ja
Statistikaameti erinevaid servereid ja teenuseid, tagab nende igapäevase
toimimise, uuendab süsteeme ja aitab lahendada kasutajate poolt tulenevaid
probleeme. (RMIT, 2021)
Lisaks
administraatoritele ja sekretäridele on olemas ka tugiteenuseid pakkuvad
töötajad, keda võib kutsuda administratiivseteks tugitöötajateks. Enamasti
hoolitsevad nad kantseleiülesannete täitmise eest. Nad tegelevad kontorit
korraldavate ülesannetega nagu näiteks failide salvestamine ja andmete
sisestamine süsteemidesse. Tugitöötajad peavad olema suhtlejad, sest nende
ülesandeks on tegeleda ka sisekommunikatsiooniga (koosolekud, suhtlus telefoni
ja e-posti teel). Selleks, et teised töötajad saaks oma eesmärke
organisatsioonis saavutada, on tugitöötajad hästi kursis oma töökaaslaste ja
klientide murede ja küsimustega. (Zippia, 2020)
Personaliosakond
ja ametikohad
Ükskõik kellelt küsides, vastavad enamus inimesed, et
personaliosakonna töö on see, mis on kõige raskem ja ebamugavam, sest
personaliosakonnas tuleb silmitsi seista töötajate koondamistega, vallandamiste
kui ka erinevate rikkumistega. Lühidalt öeldes on personaliosakond rühm
inimesi, kes vastutavad töötajate elutsükli juhtimise ning hüvitiste haldamise
eest. Siia alla võivad kuuluda töötajate värbamine, palkamine, koolitamised
jms. (Lucid Content Team, n.d) Personaliosakonna meeskonnas on olemas
mitu erinevat tasandit ja nendele vastavad ametikohad. Sellegipoolest on
alljärgnevalt välja toodud ainult personaliosakonna esimese tasandi tähtsamad
ametikohad.
1.
Personalipraktikant teeb enamasti kõike, alates
kohvi tegemisest lõpetades kohtumiste korraldamisega. Praktikantidele antakse
tavaliselt ülesanded, mida kõrgemad juhid ise teha ei soovi, sest need võtavad
liiga kaua aega. Peamine praktikandi roll on aidata nii palju kui võimalik, et saaks
läbi selle endale kogemusi ja ülevaate personaliosakonnast. Personaliassistent
on sarnane praktikandi rolliga, välja arvatud siis, kui on tasustatud ja
pikaajaline. Assistent töötab enamasti kõrgemal personalimeeskonna astmel,
tegeledes igapäevaste haldusülesannetega. Nii nagu assistendil on ka personalipartneril
sarnased ülesanded;
2. Praktikant on
personalitöötaja, keda koolitatakse spetsiaalselt vastavate rollide jaoks. Praktikandid
on algtasemel, kuid neil võib olla ka varasem kogemus üldise assistendi või
praktikandina;
3. Koordinaatorid on üldjuhul
haldusassistendid, kes täidavad personaliga seotud ülesandeid. Koordinaatorid
aitavad tasandada teed madalatasemeliste töötajate, juhtide ja direktorite
vahel ning aitavad töötajate dokumentide esitamisel, töötajate toimingute
tegemisel, töötajatele märguannete saatmisel ja koosolekuteks materjalide
ettevalmistamisel. Personalikoordinaatorid on personaliosakonna
praktikantide ja üksikisikute juhtideks. Nad aitavad värbamisel, filtreerimisel
ja uuele ametikohale asumisel;
4.
Personali värbaja ülesandeks on töötajate igapäevane tööle võtmine. Nad
vaatavad ja filtreerivad CV-sid, haldavad töökuulutusi, planeerivad
intervjuusid. Analüütikud analüüsivad ja koguvad andmeid, et koostada
aruandeid töötajatele, kes on kõrgemal, sh direktorid, juhatajad. Analüütikud
on kõigil tasanditel, kuigi kõrgema taseme analüütikud on pigem välised konsultandid
kui organisatsiooni sisesed ametnikud. (Greenberg, 2014)
Siinjuures on hea tuua näitena üks Eesti tööpakkumiste
portaalist leitud töökuulutus, kus Euro Work OÜ otsib endale merepersonali assistenti.
Peamisteks kriteeriumiteks on varasem kogemus personalitöös, sh oleks hea kui
on olemas kogemus ka värbamises. Oluline on, et kandidaat oskaks inglise ja
eesti keelt suuliselt ja kirjalikult, arvuti kasutamine peab olema hea, sest
vajalik on kasutada erinevaid programme (MS Word, Outlook, Excel), kõrgel kohal
on ka pingetaluvus, täpsus,
otsustusvõime, optimism ja hea suhtlemisoskus. Oluline on, et töötajal oleks
kogemus värbamises, sest põhiline ülesanne saab olema uute töötajate värbamine
ja koolituste organiseerimine, küsimustele vastamine, mis on seotud töötava
personaliga, andmebaaside korrashoid ning muu personalialane assisteerimine.
(Euro Work OÜ, 2021)
Dokumendihaldurid
ja nende toetus organisatsioonile
Lisaks eelnevale on
infojuhtimise osakondade seas ka dokumendihaldus, kus tegutsevad
dokumendihaldurid. Kuid kes on dokumendihaldur ja millega ta tegeleb? Dokumendihaldur
vastutab enamasti kogu organisatsiooni dokumentatsiooni järelevalve eest
vastavalt organisatsiooni eesmärkidele, põhimõtetele ja eelarvele.
Dokumentatsiooni haldamise eest vastutamine hõlmab kõigi dokumentide
turvalisuse, juurdepääsetavuse ja õigeaegsuse tagamist. Dokumendihalduri ülesanne
on kavandada ja arendada standardseid meetodeid, mida organisatsioon saab
kopeerida ja kasutada kvaliteetse dokumentatsiooni tõhusaks koostamiseks.
Samuti peab dokumendihaldur tegelema dokumendiprojektidega, koolitama töötajaid
ja tagama projekti eesmärkide ja verstapostide saavutamise. (Zippia, 2020)
Selleks, et olla hea
ja asendamatu dokumendispetsialist ehk dokumendihaldur, peab olema
vastutustundlik, professionaalne, omama vastavat kõrgharidust ning omama ka
teadmisi kontoritööst. Peamisteks dokumendihalduri oskusteks loetakse veel
analüüsivõimet, organiseerimisoskust, arvutikasutamist, ajaplaneerimist,
väljendusoskust ja tähelepanelikkust. Kuna dokumendispetsialistil on ettevõttes
üsna suur roll, siis peamisteks ülesanneteks on ettevõtte eeskirjade ja teiste
dokumentide ülevaatamine, koostöö teiste töötajate ja osakonnajuhtidega, õigete
dokumentide hankimine, andmekogumite analüüsimine, oluliste andmete säilitamine
ja osalemine erinevatel kontrollidel. Lühidalt öeldes vastutavad
dokumendihaldurid organisatsioonis üldiste toimingute eest, teevad koostööd
teiste osakondadega ning aitavad töötajaid, et kõik vajalikud eesmärgid saaks
täidetud. (Indeed Editorial Team, 2021) Kuna dokumendihalduril on niigi palju
ülesandeid, siis peamine viis kuidas ta teisi organisatsioonis aitab on läbi
õpetamise ning erinevate dokumentide koostamise toetamise, kui abi soovitakse
(Getreskilled, n.d).
Kaks aastat tagasi
otsis Eesti Rahvusringhääling (ERR) CV Online’i keskkonnas endale
dokumendihalduse spetsialisti. Kuna eelnevalt sai märgitud millised on
kriteeriumid, et kandideerida, siis Eesti töökuulutuse puhul näeme, et enamasti
on vaja dokumendihalduse, teabehalduse, arhiivinduse või muud infoteaduse
erialast haridust, töökogemust elektrooniliste haldussüsteemidega, erinevaid
teadmisi avaliku sektori teabehalduse ja dokumendi arhiveerimise põhimõtetest
ja andmekaitse seadusest ja andmekogude haldamisest. Põhiliste tööülesannetena
toodi välja dokumendihaldussüsteemi administreerimine ja väljatöötamine,
töötajate nõustamine, koolitamine ja juhendamine (dokumendihalduses,
asjaajamises kui ka arhiivi valdkonnas). Lisaks sellele veel dokumendihaldust
ja asjaajamist puudutavate dokumentide väljatöötamine ja ajastamine, dokumentide
avalikustamine ning erinevate ülesannetega tegelemine, mis on kantselei või
asutuse poolt etteantud. (ERR, 2019)
Protsessi
juhtimise osakond ja ametikohad
Protsesside juhtimise
osakonna peamine ülesanne on viia erinevad ärifunktsioonid vastavusse klientide
vajadustega ning aidata juhtidel otsustada, kuidas ettevõtte ressursse
juurutada, jälgida ja mõõta. Protsessi juhtimise tavade rakendamine aitab kaasa
usaldusväärsele finantsjuhtimisele ja annab enamasti ülevaate sellest, kui
hästi organisatsioon oma eesmärke täidab. (iGrafx, n.d) Kuna protsesside
juhtimise osakond on suur, siis kuulub sinna viis põhilist ametikohta, kes
omavahel tihedalt koostööd teevad, et asjad toimiks.
Esimene ning kõige
olulisem on protsesside juht, kes on pühendunud äriprotsesside täiustamisele,
hinnates olemasolevaid protsesse, arendades ja täiustades uusi protsesse ning
jälgides ja kohandades protsesside erinevaid rakendusi. Lühidalt öeldes tegeleb
protsessijuht hindamise, kirjeldava dokumentatsiooni loomise, parandamise,
analüüside ja osakonna eeskirjade värskendamisega. Enamasti on tänu juhi
tegutsemisele tulemused kooskõlas organisatsiooni eesmärkidega. Selleks, et töö
sujuks nii nagu vaja, töötavad nad koos kõikide organisatsiooni osakondadega.
(Villanova University, 2020)(JobHero, n.d) Selleks, et olla hea
protsessijuht ja osata kõike eelpool mainitut, tuleb leida need spetsiaalsed
oskused, mis tulevad antud ametikohal kasuks. Protsessijuhi jaoks on kõige
olulisem analüüsi-, suhtlemis- ja organiseerimisoskus, millele järgnevad
orienteeritus probleeme lahendada, ajaplaneerimine, iseseisvus ja meeskonnatöö.
(JobHero, n.d)
Protsessijuhile
järgneb protsesside haldur, kes on samuti kõrgel kohal nagu juhtki. Sellepärast
saab öelda, et protsesside haldur on isik, kes kuulub juhtrühma ja aitab
juhtida kõrgema juhtkonna tegevuskava. Näiteks on Eesti puhul protsessihaldurile
seatud peamisteks ülesanneteks protsesside haldamine ja arendamine, muudatuste
eesvedamine ja ettepanekute tegemine, osalemine juhtimiskvaliteedi
arendamises/haldamises, kasutajate vajaduste kaardistamises, alternatiivide
välja selgitamises (EAS, 2019). Oluline
on ka see, et protsessihalduri ametikohale sobivad tavaliselt inimesed, kellel
on hea suhtlemisoskus, kiire õppimisvõime, pingetaluvus ning erinevad
baasteadmised protsesside kaardistamisest, optimeerimisest, projektijuhtimisest
ja selle elutsüklist. (EAS, 2019) Protsessi
omanik on samuti juhtkonna üks liige, kuid erineb teistest sellega, et temale
kuulub kogu organisatsiooni protsess, mida ta juhib. (Villanova University,
2020) Samas võib ka öelda, et protsessi omanik on isik, kelle vastutada ja
volitada on konkreetse protsessi juhtimine. Kõige tavalisem on määrata
organisatsiooni protsessi juhtima üksikud inimesed, kellele määratakse
konkreetsed kohustused, mida peavad protsessi juhtimise ajal rakendama ja
täitma. (NQA, 2017)
Kommunikatsioon
ja ametikohad
Igal ettevõttel kui
ka ükskõik millisel organisatsioonil on olemas kommunikatsiooni osakond.
Kommunikatsiooni osakond teeb tihedat koostööd teiste osakondadega, et mõista,
millist informatsiooni on vaja edastada – kommunikatsioon on organisatsioonis
ülioluline (Bloom, 2018). Põhiline tähtsus kommunikatsioonil on see, et suhtlus
loob erinevate meeskondade vahel usalduse, parema klienditeeninduse ja aitab
vältida konflikte ja teisi probleeme (Root III, 2019). Enamasti kuuluvad
kommunikatsiooni osakonna alla väliskommunikatsiooni juht, sisekommunikatsiooni
juht, PR ja meediasuhete juht, seetõttu teeme järgnevalt juttu ka antud ametikohtade
pikematest kirjeldustest ja olulisusest.
Öeldakse, et sisekommunikatsiooni
juht on terve organisatsiooni silmadeks, kõrvadeks ja hääleks. Nende ülesandeks
on vastutada erinevate osakondade töötajate ja juhtkonna vahelise suhtluse
eest. Sisekommunikatsiooni juht teeb koostööd meeskonnaga (sh turundus,
personal jne), et arendada ja toetada missiooni ja eesmärke, mida
organisatsioon omab. Lisaks eelnevale töötab sisekommunikatsioon välja
erinevaid plaane, tekitab töötajate vahelist suhtlust, haldab erinevaid
kommunikatsiooni kanaleid ja toetab juhtimist ning koosolekuid. (Khan, 2021)
Kuid kuidas olla see kõige õigem sisekommunikatsiooni juht? Selleks, et saada
sisekommunikatsiooni juhiks on välismaal enamasti nõutud 5-10 aastane kogemus
kirjutamises, kus on võimalus olnud hallata erinevaid suhtluskanaleid (sh
ettevõtte sisevõrk, sotsiaalmeedia), oluline on ka hea suhtlemis- kui ka
kirjutamisoskus, julgus katsetada uusi asju, organiseerimisvõime ja loomingulisus
on kõrgelt hinnatud oskused (Khan, 2021).
Enamasti on sise- ja
väliskommunikatsiooni juhi ametikohal üks inimene, kuna nende vastutused ja
ülesanded on sarnased. Sellegipoolest sisaldab väliskommunikatsioon endas
enamasti erinevat e-posti suhtlust, infolehtede, plakatite, reklaamide ja
brošüüride abil sõnumite levitamist, millega proovib ettevõtte saada rohkem
kliente ja teisi partnereid, et sooritada tasuvaid tehinguid (Duggan, 2019). Eelmisel
aastal otsis Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus läbi CV Online keskkonna
endale väliskommunikatsiooni juhti. Välja toodi 4 suuremat kriteeriumit,
millega tuli arvestada. Nendeks olid soov teha head tööd, kõrgharidus ja eelnev
töökogemus samal erialal, teadmised erinevatest digikanalitest ning
veebiarendus ja hea suhtlemis- ja kirjutamisoskus eesti, inglise kui ka vene
keeles. Peamiste tööülesannetena toodi välja erinevad kommunikatsiooniplaanide
ja pressiteadete koostamised ja elluviimised, sihtrühmade määramine, peamiste suhtluskanalite
valik, sõnumite väljatöötamine, kirjutamine ja toimetamine. Lisaks neile
sotsiaalmeedia haldus, infomaterjalide koostamine ja rahvusvahelised koostööd. (TEHIK,
2020)
Avalike suhete
osakond on kommunikatsioonis vägagi oluline, sest jälgib ja hindab avalikkust
ning säilitab organisatsiooni ja avalikkuse vahelisi suhteid. Antud juhul on
võimalik parandada erinevaid suhtluskanaleid, et kahepoolne mõistmine ja teabe
esitamine oleks korralik. (PMU, n.d) Ühesõnaga avalike suhete juhid
korraldavad ja kavandavad klientide ja töötajate omavahelisi suhteid. Kuid
millised on avalike suhete juhi ülesanded? Enamasti arendab avalike suhete juht
organisatsiooni või kliendi mainet ning identiteeti, määrab sihtrühma ja leiab
võimalused nendeni edaspidi jõuda, kirjutab pressiteateid ja töötab välja
reklaame. (Bureau of Labor Statistics, 2021) Selleks, et olla hea avalike
suhete juht, on põhiliseks oskuseks suhtlemine nii kirjalikult kui ka
suuliselt, olemas peab olema ka IT kasutamisoskus, esinemine heal tasemel,
algatusvõime, planeerimisoskus ning loovus (TargetJobs, n.d). Nimetatud
oskused on põhilised, et tulla toime ja teha suurepärast tööd avalike suhete
juhina.
Selleks, et olla meediasuhete
juht, peab olema meedias päris pädev. Meediasuhete juht on kohustatud töötama
välja strateegiaid, mida tuleb rakendada ja jälgida (sh trükimeedia, videod,
sotsiaalmeedia). Lisaks sellele sisaldab meediasuhete juhi töö digitaalsete ja
trükimaterjalide järelevalvet (monitooringut), erinevate uuringute läbiviimist
ja sisu koordineerimist. (Zippia, 2021) Oskused, mis peavad olema meediasuhete
juhil on üsna sarnased avalike suhete juhiga väikeste erinevustega. Peamisteks
oskusteks on suurepärane suhtlemisoskus (kirjalikult ning suuliselt),
organiseerimisvõime, oskus kirjutada erinevaid pressiteateid/uudiseid,
pingetaluvus, meeskonnas töötamine, loovus, sõbralikkus ja enesekindlus
(Helling, 2020).
Tuleb välja, et kommunikatsiooni ametikohad on kõik üksteisega päris sarnased ning sealsed töötajad teevad omavahel piisavalt palju koostööd, et kommunikatsioon saaks toimima nii nagu peab. Nii avalike suhete juhil, meedia suhete juhil kui ka sise- ja väliskommunikatsiooni juhil lasub oluline ülesanne, milleks on hoida suhteid klientidega ning hallata sotsiaalmeediat, et inimesed oleksid nende ettevõtte tegemistega kursis. Kommunikatsioon ise on tõhus tööriist meeskonna omavahelise suhtluse ja koostöö toimivuse tagamise vahendina.
KASUTATUD ALLIKAD
Abt Associates.
(2015). Knowledge Management Business Analyst. Job description. Devex. https://www.devex.com/jobs/knowledge-management-business-analyst-380816
Bloom, L.
(2018). The Role of the Communication Department in an Organization. Bizfluent.
https://bizfluent.com/info-8673875-role-communication-department-organization.html
Bureau of
Labor Statistics. (2021). Occupational Outlook Handbook. Public Relations
and Fundraising Managers. https://www.bls.gov/ooh/management/public-realtions-managers.htm#tab-2
Duggan, T.
(2019). Examples of External Communications in the Workplace. Chorn. https://smallbusiness.chron.com/responsibilities-marketing-department-69931.html
Ettevõtluse
Arendamise Sihtasutus. (2019). Protsessihaldur. CV.ee https://www.cv.ee/et/vacancy/31208/ettevotluse-arendamise-sihtasutus/protsessihaldur?
Eesti
Rahvusringhääling. (2019). Dokumendihalduse spetsialist. CV.ee https://www.cv.ee/et/vacancy/30979/eesti-rahvusringhaaling/dokumendihalduse-spetsialist
Euro Work OÜ.
(2021). Merepersonali assistent. CVKeskus.ee https://www.cvkeskus.ee/merepersonali-assistent-tallinnas-euro-work-ou-720947
Getreskilled.
(n.d). What is a Documentation Specialist? Pharma blog. https://www.getreskilled.com/what-is-a-documentation-specialist/
Great Sample
Resume. (n.d). Knowledge Manager Job Description. https://www.greatsampleresume.com/jobdescription/examples/administrative/knowledge-manager
Greenberg, A.
(2014). The Complete List of Human Resources Job Titles and Descriptions. Contractrecruiter.
https://www.contractrecruiter.com/human-resources-job-descriptions/
Hajric, E.
(2015). Knowledge Management Positions and Roles. Knowledge Management Tools.
https://www.knowledge-management-tools.net/roles.php
Helling, B.
(2020). Press & Media Relations Officer. Responsibilities. https://www.myjobsearch.com/careers/press-media-relations-officer/
IAM. (n.d).
Administrative Management. https://instam.org/administrative-management
Igrafx. (n.d).
Why Business Process Management? Innovate and Transform Your Business. https://cdn2.hubspot.net/hubfs/3439270/Articles/Why-Business-Process-Management.pdf
Indeed
Editorial Team. (2021). How To Become a Successful Document Specialist. https://www.indeed.com/career-advice/finding-a-job/how-to-become-document-specialist
JobHero. (n.d).
Process Manager Job Description. Process Manager Duties and
Responsibilities. https://www.jobhero.com/job-description/examples/production/process-manager
Khan, H. (20.
aprill 2021). How to Hire for Internal Communications: Internal Communications
Manager Job Description. Simpplr blog. https://www.simpplr.com/blog/2021/hire-internal-communication-manager-job-description/
Knowledge
engineer. (30. juuli 2020). https://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge_engineer
Knowledge
broker. (29. mai 2021). https://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge_broker
Lucid Content
Team. (n.d). What Does HR Actually Do? 11 Key Responsibilities. https://www.lucidchart.com/blog/what-does-hr-do
Lumen. (n.d).
Defining Teams and Teamwork. Boundless Management. https://courses.lumenlearning.com/boundless-management/chapter/defining-teams-and-teamwork/
Micro Focus.
(19. september 2018). Knowledge Management roles and permissions. https://docs.microfocus.com/ITSMA/2018.02/NG/SM_X/Content/1500_KnowledgeManagement/kmRoles.htm
Micro Focus.
(19. september 2018). Knowledge Administrator role. https://docs.microfocus.com/SM/9.60/Hybrid/Content/knowledgemgmt/concepts/knowledgebase_administrator_role.htm
Mishra, P.
(2014). Effective Role Of Administration In An Organization. Linkedin. https://www.linkedin.com/pulse/20140714095925-34031211-effective-role-of-administration-in-an-organization
NQA. (6. juuli
2017). Who is the process owner? NQA blog. https://www.nqa.com/en-me/resources/blog/july-2017/process-owner
PMU. (n.d).
Functions of Public Relations. https://www.pmu.edu.sa/about/functions_pr
Prickett, P.
(2019). What Does a Systems Engineer Do? The Balance Careers. https://www.thebalancecareers.com/tech-career-profile-systems-engineer-2071298
RMIT. (2021). Linux
süsteemiadministraator. CVKeskus.ee. https://www.cvkeskus.ee/linux-susteemiadministraator-eestis-rmit-722755
Root III, G.N.
(2019). The Importance of Communication Between Different Departments in an
Organization. Chorn. https://smallbusiness.chron.com/problems-within-organizational-structure-3828.html
Servicenow.
(26. juuli 2018). Knowledge Management roles. https://docs.servicenow.com/bundle/quebec-servicenow-platform/page/product/knowledge-management/reference/r_KnowledgeRoles.html
Skyrme, D.
(19. märts 2011). Organizing for Knowledge Management. http://www.skyrme.com/kmroadmap/roles.htm#skills
TargetJobs. (n.d).
Public relations (pr) officer: job description. https://targetjobs.co.uk/careers-advice/job-descriptions/278247-public-relations-pr-officer-job-description#skills
TargetJobs. (n.d).
Secretary: job description. https://targetjobs.co.uk/careers-advice/job-descriptions/278955-secretary-job-description
TEHIK. (2020).
Väliskommunikatsiooni juht. CV.ee https://cv.ee/et/vacancy/14076/tervise-ja-heaolu-infosusteemide-keskus/services
Zippia (a).
(2. oktoober 2020). Administrative support. Overview. https://www.zippia.com/administrative-support-jobs/
Zippia (b).
(2. oktoober 2020). Document manager. Overview. https://www.zippia.com/document-manager-jobs/
Zippia (e).
(18. august 2021). Media relations manager. Overview. https://www.zippia.com/media-relations-manager-jobs/
Zippia (d).
(2. oktoober 2020). What does a knowledge manager do? Knowledge manager
what they do. https://www.zippia.com/knowledge-manager-jobs/what-does-a-knowledge-manager-do/
Zippia (e).
(2. oktoober 2020). What does a knowledge management specialist do?
Knowledge management specialist what they do. https://www.zippia.com/knowledge-management-specialist-jobs/what-does-a-knowledge-management-specialist-do/
Vollanova
University. (2020). Key Business Process Management (BPM) Skills and
Organizational Roles. https://www.villanovau.com/resources/bpm/business-process-management-skills-roles/
Woods, P. (n.d).
How do I Become a Knowledge Engineer? Wisegeek. https://www.wise-geek.com/how-do-i-become-a-knowledge-engineer.htm
Yelsky, S. (n.d).
What Makes a Good Knowledge Champion and Why You Need One. Upland blog. https://uplandsoftware.com/rightanswers/resources/blog/makes-good-knowledge-champion-need-one/