kolmapäev, 4. jaanuar 2023

INFOJUHTIMISE ERINEVAD OSAKONNAD JA NENDE VAHELINE KOOSTÖÖ

 

Administratsioon ja asjaajamine infojuhtimises

On teada, et administratsioon on iga organisatsiooni edu alus ning mängib üsna suurt rolli, et ükskõik milline ettevõte ja/või organisatsioon töötaks ilma tõrgeteta. Administratsioon on üks suurimaid võtmeelemente, mis ongi seotud tavaliselt töökoha tõhususega. Mida parem on administratsioon, seda parem on ka organisatsiooni juhtimine, sest administraator on see, kes teeb reegleid, määruseid ja rakendab neid organisatsioonis. Lisaks vahendab administraator enamasti organisatsioonisiseste inimeste vahel erinevat teavet. (IAM, n.d; Mishra, 2014)

Ettevõttest ning sealsest keskkonnast sõltub see, millist tööd ja ülesandeid sekretärid ja administraatorid vastavalt oma oskustele ja kogemustele täidavad. Kuna sekretärid ja administraatorid töötavad mitme erineva ülesande kallal, siis on neil organisatsioonis üsna toetav roll. Nagu eespool mainitud, siis nad aitavad ettevõttel tõrgeteta toimida, hoolitsedes erinevate ülesannete eest, mis võivad mõjutada suurepärast ettevõtte toimimist. Enamasti on peamisteks ülesanneteks vastamine kõnedele ja kirjadele, kohtumiste ja koosolekute korraldamine, aruannete koostamine, erinevate andmebaaside haldamine, organisatsiooni ja klientidega suhtlemine, reklaamtegevus, arvete töötlemine. Selleks, et olla hea administraator ja sekretär peab olema hea suhtleja, klienditeeninduskogemuse või oskusega, võimeline töötama meeskonnas, organiseerimisvõimega, tähelepanelik, enesekindel, paindlik ja muidugi iseseisev. (TargetJobs, n.d)

Siinjuures on hea välja tuua võrdluseks Eesti töökuulutuste portaalidest leitud töökuulutused, kus otsitakse või on otsitud samale ametikohale töötajat ning milliseid kriteeriumeid ja ülesandeid neile antakse. CV Keskuses on otsinud Rahandusministeeriumi Infotehnoloogiakeskus endale Linux süsteemiadministraatorit. Antud juhul haldab ja hooldab administraator Maksu- ja Tolliameti, Rahandusministeeriumi, Eesti Rahvusraamatukogu ja Statistikaameti erinevaid servereid ja teenuseid, tagab nende igapäevase toimimise, uuendab süsteeme ja aitab lahendada kasutajate poolt tulenevaid probleeme. (RMIT, 2021)

Lisaks administraatoritele ja sekretäridele on olemas ka tugiteenuseid pakkuvad töötajad, keda võib kutsuda administratiivseteks tugitöötajateks. Enamasti hoolitsevad nad kantseleiülesannete täitmise eest. Nad tegelevad kontorit korraldavate ülesannetega nagu näiteks failide salvestamine ja andmete sisestamine süsteemidesse. Tugitöötajad peavad olema suhtlejad, sest nende ülesandeks on tegeleda ka sisekommunikatsiooniga (koosolekud, suhtlus telefoni ja e-posti teel). Selleks, et teised töötajad saaks oma eesmärke organisatsioonis saavutada, on tugitöötajad hästi kursis oma töökaaslaste ja klientide murede ja küsimustega. (Zippia, 2020)

Personaliosakond ja ametikohad

Ükskõik kellelt küsides, vastavad enamus inimesed, et personaliosakonna töö on see, mis on kõige raskem ja ebamugavam, sest personaliosakonnas tuleb silmitsi seista töötajate koondamistega, vallandamiste kui ka erinevate rikkumistega. Lühidalt öeldes on personaliosakond rühm inimesi, kes vastutavad töötajate elutsükli juhtimise ning hüvitiste haldamise eest. Siia alla võivad kuuluda töötajate värbamine, palkamine, koolitamised jms. (Lucid Content Team, n.d) Personaliosakonna meeskonnas on olemas mitu erinevat tasandit ja nendele vastavad ametikohad. Sellegipoolest on alljärgnevalt välja toodud ainult personaliosakonna esimese tasandi tähtsamad ametikohad.

1.     Personalipraktikant teeb enamasti kõike, alates kohvi tegemisest lõpetades kohtumiste korraldamisega. Praktikantidele antakse tavaliselt ülesanded, mida kõrgemad juhid ise teha ei soovi, sest need võtavad liiga kaua aega. Peamine praktikandi roll on aidata nii palju kui võimalik, et saaks läbi selle endale kogemusi ja ülevaate personaliosakonnast. Personaliassistent on sarnane praktikandi rolliga, välja arvatud siis, kui on tasustatud ja pikaajaline. Assistent töötab enamasti kõrgemal personalimeeskonna astmel, tegeledes igapäevaste haldusülesannetega. Nii nagu assistendil on ka personalipartneril sarnased ülesanded;

2.     Praktikant on personalitöötaja, keda koolitatakse spetsiaalselt vastavate rollide jaoks. Praktikandid on algtasemel, kuid neil võib olla ka varasem kogemus üldise assistendi või praktikandina;

3.       Koordinaatorid on üldjuhul haldusassistendid, kes täidavad personaliga seotud ülesandeid. Koordinaatorid aitavad tasandada teed madalatasemeliste töötajate, juhtide ja direktorite vahel ning aitavad töötajate dokumentide esitamisel, töötajate toimingute tegemisel, töötajatele märguannete saatmisel ja koosolekuteks materjalide ettevalmistamisel. Personalikoordinaatorid on personaliosakonna praktikantide ja üksikisikute juhtideks. Nad aitavad värbamisel, filtreerimisel ja uuele ametikohale asumisel;

4.     Personali värbaja ülesandeks on töötajate igapäevane tööle võtmine. Nad vaatavad ja filtreerivad CV-sid, haldavad töökuulutusi, planeerivad intervjuusid. Analüütikud analüüsivad ja koguvad andmeid, et koostada aruandeid töötajatele, kes on kõrgemal, sh direktorid, juhatajad. Analüütikud on kõigil tasanditel, kuigi kõrgema taseme analüütikud on pigem välised konsultandid kui organisatsiooni sisesed ametnikud. (Greenberg, 2014)

Siinjuures on hea tuua näitena üks Eesti tööpakkumiste portaalist leitud töökuulutus, kus Euro Work OÜ otsib endale merepersonali assistenti. Peamisteks kriteeriumiteks on varasem kogemus personalitöös, sh oleks hea kui on olemas kogemus ka värbamises. Oluline on, et kandidaat oskaks inglise ja eesti keelt suuliselt ja kirjalikult, arvuti kasutamine peab olema hea, sest vajalik on kasutada erinevaid programme (MS Word, Outlook, Excel), kõrgel kohal on ka  pingetaluvus, täpsus, otsustusvõime, optimism ja hea suhtlemisoskus. Oluline on, et töötajal oleks kogemus värbamises, sest põhiline ülesanne saab olema uute töötajate värbamine ja koolituste organiseerimine, küsimustele vastamine, mis on seotud töötava personaliga, andmebaaside korrashoid ning muu personalialane assisteerimine. (Euro Work OÜ, 2021)

Dokumendihaldurid ja nende toetus organisatsioonile

Lisaks eelnevale on infojuhtimise osakondade seas ka dokumendihaldus, kus tegutsevad dokumendihaldurid. Kuid kes on dokumendihaldur ja millega ta tegeleb? Dokumendihaldur vastutab enamasti kogu organisatsiooni dokumentatsiooni järelevalve eest vastavalt organisatsiooni eesmärkidele, põhimõtetele ja eelarvele. Dokumentatsiooni haldamise eest vastutamine hõlmab kõigi dokumentide turvalisuse, juurdepääsetavuse ja õigeaegsuse tagamist. Dokumendihalduri ülesanne on kavandada ja arendada standardseid meetodeid, mida organisatsioon saab kopeerida ja kasutada kvaliteetse dokumentatsiooni tõhusaks koostamiseks. Samuti peab dokumendihaldur tegelema dokumendiprojektidega, koolitama töötajaid ja tagama projekti eesmärkide ja verstapostide saavutamise. (Zippia, 2020)

Selleks, et olla hea ja asendamatu dokumendispetsialist ehk dokumendihaldur, peab olema vastutustundlik, professionaalne, omama vastavat kõrgharidust ning omama ka teadmisi kontoritööst. Peamisteks dokumendihalduri oskusteks loetakse veel analüüsivõimet, organiseerimisoskust, arvutikasutamist, ajaplaneerimist, väljendusoskust ja tähelepanelikkust. Kuna dokumendispetsialistil on ettevõttes üsna suur roll, siis peamisteks ülesanneteks on ettevõtte eeskirjade ja teiste dokumentide ülevaatamine, koostöö teiste töötajate ja osakonnajuhtidega, õigete dokumentide hankimine, andmekogumite analüüsimine, oluliste andmete säilitamine ja osalemine erinevatel kontrollidel. Lühidalt öeldes vastutavad dokumendihaldurid organisatsioonis üldiste toimingute eest, teevad koostööd teiste osakondadega ning aitavad töötajaid, et kõik vajalikud eesmärgid saaks täidetud. (Indeed Editorial Team, 2021) Kuna dokumendihalduril on niigi palju ülesandeid, siis peamine viis kuidas ta teisi organisatsioonis aitab on läbi õpetamise ning erinevate dokumentide koostamise toetamise, kui abi soovitakse (Getreskilled, n.d).

Kaks aastat tagasi otsis Eesti Rahvusringhääling (ERR) CV Online’i keskkonnas endale dokumendihalduse spetsialisti. Kuna eelnevalt sai märgitud millised on kriteeriumid, et kandideerida, siis Eesti töökuulutuse puhul näeme, et enamasti on vaja dokumendihalduse, teabehalduse, arhiivinduse või muud infoteaduse erialast haridust, töökogemust elektrooniliste haldussüsteemidega, erinevaid teadmisi avaliku sektori teabehalduse ja dokumendi arhiveerimise põhimõtetest ja andmekaitse seadusest ja andmekogude haldamisest. Põhiliste tööülesannetena toodi välja dokumendihaldussüsteemi administreerimine ja väljatöötamine, töötajate nõustamine, koolitamine ja juhendamine (dokumendihalduses, asjaajamises kui ka arhiivi valdkonnas). Lisaks sellele veel dokumendihaldust ja asjaajamist puudutavate dokumentide väljatöötamine ja ajastamine, dokumentide avalikustamine ning erinevate ülesannetega tegelemine, mis on kantselei või asutuse poolt etteantud. (ERR, 2019)

Protsessi juhtimise osakond ja ametikohad

Protsesside juhtimise osakonna peamine ülesanne on viia erinevad ärifunktsioonid vastavusse klientide vajadustega ning aidata juhtidel otsustada, kuidas ettevõtte ressursse juurutada, jälgida ja mõõta. Protsessi juhtimise tavade rakendamine aitab kaasa usaldusväärsele finantsjuhtimisele ja annab enamasti ülevaate sellest, kui hästi organisatsioon oma eesmärke täidab. (iGrafx, n.d) Kuna protsesside juhtimise osakond on suur, siis kuulub sinna viis põhilist ametikohta, kes omavahel tihedalt koostööd teevad, et asjad toimiks.

Esimene ning kõige olulisem on protsesside juht, kes on pühendunud äriprotsesside täiustamisele, hinnates olemasolevaid protsesse, arendades ja täiustades uusi protsesse ning jälgides ja kohandades protsesside erinevaid rakendusi. Lühidalt öeldes tegeleb protsessijuht hindamise, kirjeldava dokumentatsiooni loomise, parandamise, analüüside ja osakonna eeskirjade värskendamisega. Enamasti on tänu juhi tegutsemisele tulemused kooskõlas organisatsiooni eesmärkidega. Selleks, et töö sujuks nii nagu vaja, töötavad nad koos kõikide organisatsiooni osakondadega. (Villanova University, 2020)(JobHero, n.d) Selleks, et olla hea protsessijuht ja osata kõike eelpool mainitut, tuleb leida need spetsiaalsed oskused, mis tulevad antud ametikohal kasuks. Protsessijuhi jaoks on kõige olulisem analüüsi-, suhtlemis- ja organiseerimisoskus, millele järgnevad orienteeritus probleeme lahendada, ajaplaneerimine, iseseisvus ja meeskonnatöö. (JobHero, n.d)

Protsessijuhile järgneb protsesside haldur, kes on samuti kõrgel kohal nagu juhtki. Sellepärast saab öelda, et protsesside haldur on isik, kes kuulub juhtrühma ja aitab juhtida kõrgema juhtkonna tegevuskava. Näiteks on Eesti puhul protsessihaldurile seatud peamisteks ülesanneteks protsesside haldamine ja arendamine, muudatuste eesvedamine ja ettepanekute tegemine, osalemine juhtimiskvaliteedi arendamises/haldamises, kasutajate vajaduste kaardistamises, alternatiivide välja selgitamises (EAS, 2019).  Oluline on ka see, et protsessihalduri ametikohale sobivad tavaliselt inimesed, kellel on hea suhtlemisoskus, kiire õppimisvõime, pingetaluvus ning erinevad baasteadmised protsesside kaardistamisest, optimeerimisest, projektijuhtimisest ja selle elutsüklist. (EAS, 2019) Protsessi omanik on samuti juhtkonna üks liige, kuid erineb teistest sellega, et temale kuulub kogu organisatsiooni protsess, mida ta juhib. (Villanova University, 2020) Samas võib ka öelda, et protsessi omanik on isik, kelle vastutada ja volitada on konkreetse protsessi juhtimine. Kõige tavalisem on määrata organisatsiooni protsessi juhtima üksikud inimesed, kellele määratakse konkreetsed kohustused, mida peavad protsessi juhtimise ajal rakendama ja täitma. (NQA, 2017)

Kommunikatsioon ja ametikohad

Igal ettevõttel kui ka ükskõik millisel organisatsioonil on olemas kommunikatsiooni osakond. Kommunikatsiooni osakond teeb tihedat koostööd teiste osakondadega, et mõista, millist informatsiooni on vaja edastada – kommunikatsioon on organisatsioonis ülioluline (Bloom, 2018). Põhiline tähtsus kommunikatsioonil on see, et suhtlus loob erinevate meeskondade vahel usalduse, parema klienditeeninduse ja aitab vältida konflikte ja teisi probleeme (Root III, 2019). Enamasti kuuluvad kommunikatsiooni osakonna alla väliskommunikatsiooni juht, sisekommunikatsiooni juht, PR ja meediasuhete juht, seetõttu teeme järgnevalt juttu ka antud ametikohtade pikematest kirjeldustest ja olulisusest.

Öeldakse, et sisekommunikatsiooni juht on terve organisatsiooni silmadeks, kõrvadeks ja hääleks. Nende ülesandeks on vastutada erinevate osakondade töötajate ja juhtkonna vahelise suhtluse eest. Sisekommunikatsiooni juht teeb koostööd meeskonnaga (sh turundus, personal jne), et arendada ja toetada missiooni ja eesmärke, mida organisatsioon omab. Lisaks eelnevale töötab sisekommunikatsioon välja erinevaid plaane, tekitab töötajate vahelist suhtlust, haldab erinevaid kommunikatsiooni kanaleid ja toetab juhtimist ning koosolekuid. (Khan, 2021) Kuid kuidas olla see kõige õigem sisekommunikatsiooni juht? Selleks, et saada sisekommunikatsiooni juhiks on välismaal enamasti nõutud 5-10 aastane kogemus kirjutamises, kus on võimalus olnud hallata erinevaid suhtluskanaleid (sh ettevõtte sisevõrk, sotsiaalmeedia), oluline on ka hea suhtlemis- kui ka kirjutamisoskus, julgus katsetada uusi asju, organiseerimisvõime ja loomingulisus on kõrgelt hinnatud oskused (Khan, 2021).

Enamasti on sise- ja väliskommunikatsiooni juhi ametikohal üks inimene, kuna nende vastutused ja ülesanded on sarnased. Sellegipoolest sisaldab väliskommunikatsioon endas enamasti erinevat e-posti suhtlust, infolehtede, plakatite, reklaamide ja brošüüride abil sõnumite levitamist, millega proovib ettevõtte saada rohkem kliente ja teisi partnereid, et sooritada tasuvaid tehinguid (Duggan, 2019). Eelmisel aastal otsis Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus läbi CV Online keskkonna endale väliskommunikatsiooni juhti. Välja toodi 4 suuremat kriteeriumit, millega tuli arvestada. Nendeks olid soov teha head tööd, kõrgharidus ja eelnev töökogemus samal erialal, teadmised erinevatest digikanalitest ning veebiarendus ja hea suhtlemis- ja kirjutamisoskus eesti, inglise kui ka vene keeles. Peamiste tööülesannetena toodi välja erinevad kommunikatsiooniplaanide ja pressiteadete koostamised ja elluviimised, sihtrühmade määramine, peamiste suhtluskanalite valik, sõnumite väljatöötamine, kirjutamine ja toimetamine. Lisaks neile sotsiaalmeedia haldus, infomaterjalide koostamine ja rahvusvahelised koostööd. (TEHIK, 2020)

Avalike suhete osakond on kommunikatsioonis vägagi oluline, sest jälgib ja hindab avalikkust ning säilitab organisatsiooni ja avalikkuse vahelisi suhteid. Antud juhul on võimalik parandada erinevaid suhtluskanaleid, et kahepoolne mõistmine ja teabe esitamine oleks korralik. (PMU, n.d) Ühesõnaga avalike suhete juhid korraldavad ja kavandavad klientide ja töötajate omavahelisi suhteid. Kuid millised on avalike suhete juhi ülesanded? Enamasti arendab avalike suhete juht organisatsiooni või kliendi mainet ning identiteeti, määrab sihtrühma ja leiab võimalused nendeni edaspidi jõuda, kirjutab pressiteateid ja töötab välja reklaame. (Bureau of Labor Statistics, 2021) Selleks, et olla hea avalike suhete juht, on põhiliseks oskuseks suhtlemine nii kirjalikult kui ka suuliselt, olemas peab olema ka IT kasutamisoskus, esinemine heal tasemel, algatusvõime, planeerimisoskus ning loovus (TargetJobs, n.d). Nimetatud oskused on põhilised, et tulla toime ja teha suurepärast tööd avalike suhete juhina.

Selleks, et olla meediasuhete juht, peab olema meedias päris pädev. Meediasuhete juht on kohustatud töötama välja strateegiaid, mida tuleb rakendada ja jälgida (sh trükimeedia, videod, sotsiaalmeedia). Lisaks sellele sisaldab meediasuhete juhi töö digitaalsete ja trükimaterjalide järelevalvet (monitooringut), erinevate uuringute läbiviimist ja sisu koordineerimist. (Zippia, 2021) Oskused, mis peavad olema meediasuhete juhil on üsna sarnased avalike suhete juhiga väikeste erinevustega. Peamisteks oskusteks on suurepärane suhtlemisoskus (kirjalikult ning suuliselt), organiseerimisvõime, oskus kirjutada erinevaid pressiteateid/uudiseid, pingetaluvus, meeskonnas töötamine, loovus, sõbralikkus ja enesekindlus (Helling, 2020).

Tuleb välja, et kommunikatsiooni ametikohad on kõik üksteisega päris sarnased ning sealsed töötajad teevad omavahel piisavalt palju koostööd, et kommunikatsioon saaks toimima nii nagu peab. Nii avalike suhete juhil, meedia suhete juhil kui ka sise- ja väliskommunikatsiooni juhil lasub oluline ülesanne, milleks on hoida suhteid klientidega ning hallata sotsiaalmeediat, et inimesed oleksid nende ettevõtte tegemistega kursis. Kommunikatsioon ise on tõhus tööriist meeskonna omavahelise suhtluse ja koostöö toimivuse tagamise vahendina.


KASUTATUD ALLIKAD

Abt Associates. (2015). Knowledge Management Business Analyst. Job description. Devex. https://www.devex.com/jobs/knowledge-management-business-analyst-380816

Bloom, L. (2018). The Role of the Communication Department in an Organization. Bizfluent. https://bizfluent.com/info-8673875-role-communication-department-organization.html

Bureau of Labor Statistics. (2021). Occupational Outlook Handbook. Public Relations and Fundraising Managers. https://www.bls.gov/ooh/management/public-realtions-managers.htm#tab-2

Duggan, T. (2019). Examples of External Communications in the Workplace. Chorn. https://smallbusiness.chron.com/responsibilities-marketing-department-69931.html

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus. (2019). Protsessihaldur. CV.ee https://www.cv.ee/et/vacancy/31208/ettevotluse-arendamise-sihtasutus/protsessihaldur?

Eesti Rahvusringhääling. (2019). Dokumendihalduse spetsialist. CV.ee https://www.cv.ee/et/vacancy/30979/eesti-rahvusringhaaling/dokumendihalduse-spetsialist

Euro Work OÜ. (2021). Merepersonali assistent. CVKeskus.ee https://www.cvkeskus.ee/merepersonali-assistent-tallinnas-euro-work-ou-720947

Getreskilled. (n.d). What is a Documentation Specialist? Pharma blog. https://www.getreskilled.com/what-is-a-documentation-specialist/

Great Sample Resume. (n.d). Knowledge Manager Job Description. https://www.greatsampleresume.com/jobdescription/examples/administrative/knowledge-manager

Greenberg, A. (2014). The Complete List of Human Resources Job Titles and Descriptions. Contractrecruiter. https://www.contractrecruiter.com/human-resources-job-descriptions/

Hajric, E. (2015). Knowledge Management Positions and Roles. Knowledge Management Tools. https://www.knowledge-management-tools.net/roles.php

Helling, B. (2020). Press & Media Relations Officer. Responsibilities. https://www.myjobsearch.com/careers/press-media-relations-officer/

IAM. (n.d). Administrative Management. https://instam.org/administrative-management

Igrafx. (n.d). Why Business Process Management? Innovate and Transform Your Business. https://cdn2.hubspot.net/hubfs/3439270/Articles/Why-Business-Process-Management.pdf

Indeed Editorial Team. (2021). How To Become a Successful Document Specialist. https://www.indeed.com/career-advice/finding-a-job/how-to-become-document-specialist

JobHero. (n.d). Process Manager Job Description. Process Manager Duties and Responsibilities. https://www.jobhero.com/job-description/examples/production/process-manager

Khan, H. (20. aprill 2021). How to Hire for Internal Communications: Internal Communications Manager Job Description. Simpplr blog. https://www.simpplr.com/blog/2021/hire-internal-communication-manager-job-description/

Knowledge engineer. (30. juuli 2020). https://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge_engineer

Knowledge broker. (29. mai 2021). https://en.wikipedia.org/wiki/Knowledge_broker

Lucid Content Team. (n.d). What Does HR Actually Do? 11 Key Responsibilities. https://www.lucidchart.com/blog/what-does-hr-do

Lumen. (n.d). Defining Teams and Teamwork. Boundless Management. https://courses.lumenlearning.com/boundless-management/chapter/defining-teams-and-teamwork/

Micro Focus. (19. september 2018). Knowledge Management roles and permissions. https://docs.microfocus.com/ITSMA/2018.02/NG/SM_X/Content/1500_KnowledgeManagement/kmRoles.htm

Micro Focus. (19. september 2018). Knowledge Administrator role. https://docs.microfocus.com/SM/9.60/Hybrid/Content/knowledgemgmt/concepts/knowledgebase_administrator_role.htm

Mishra, P. (2014). Effective Role Of Administration In An Organization. Linkedin. https://www.linkedin.com/pulse/20140714095925-34031211-effective-role-of-administration-in-an-organization

NQA. (6. juuli 2017). Who is the process owner? NQA blog. https://www.nqa.com/en-me/resources/blog/july-2017/process-owner

PMU. (n.d). Functions of Public Relations. https://www.pmu.edu.sa/about/functions_pr

Prickett, P. (2019). What Does a Systems Engineer Do? The Balance Careers. https://www.thebalancecareers.com/tech-career-profile-systems-engineer-2071298

RMIT. (2021). Linux süsteemiadministraator. CVKeskus.ee. https://www.cvkeskus.ee/linux-susteemiadministraator-eestis-rmit-722755

Root III, G.N. (2019). The Importance of Communication Between Different Departments in an Organization. Chorn. https://smallbusiness.chron.com/problems-within-organizational-structure-3828.html

Servicenow. (26. juuli 2018). Knowledge Management roles. https://docs.servicenow.com/bundle/quebec-servicenow-platform/page/product/knowledge-management/reference/r_KnowledgeRoles.html

Skyrme, D. (19. märts 2011). Organizing for Knowledge Management. http://www.skyrme.com/kmroadmap/roles.htm#skills

TargetJobs. (n.d). Public relations (pr) officer: job description. https://targetjobs.co.uk/careers-advice/job-descriptions/278247-public-relations-pr-officer-job-description#skills

TargetJobs. (n.d). Secretary: job description. https://targetjobs.co.uk/careers-advice/job-descriptions/278955-secretary-job-description

TEHIK. (2020). Väliskommunikatsiooni juht. CV.ee https://cv.ee/et/vacancy/14076/tervise-ja-heaolu-infosusteemide-keskus/services

Zippia (a). (2. oktoober 2020). Administrative support. Overview. https://www.zippia.com/administrative-support-jobs/

Zippia (b). (2. oktoober 2020). Document manager. Overview. https://www.zippia.com/document-manager-jobs/

Zippia (e). (18. august 2021). Media relations manager. Overview. https://www.zippia.com/media-relations-manager-jobs/

Zippia (d). (2. oktoober 2020). What does a knowledge manager do? Knowledge manager what they do. https://www.zippia.com/knowledge-manager-jobs/what-does-a-knowledge-manager-do/

Zippia (e). (2. oktoober 2020). What does a knowledge management specialist do? Knowledge management specialist what they do. https://www.zippia.com/knowledge-management-specialist-jobs/what-does-a-knowledge-management-specialist-do/

Vollanova University. (2020). Key Business Process Management (BPM) Skills and Organizational Roles. https://www.villanovau.com/resources/bpm/business-process-management-skills-roles/

Woods, P. (n.d). How do I Become a Knowledge Engineer? Wisegeek. https://www.wise-geek.com/how-do-i-become-a-knowledge-engineer.htm

Yelsky, S. (n.d). What Makes a Good Knowledge Champion and Why You Need One. Upland blog. https://uplandsoftware.com/rightanswers/resources/blog/makes-good-knowledge-champion-need-one/

Kommentaare ei ole: