pühapäev, 2. august 2020

Kuidas ma jõudsin kaugtöö võimaluste juurde?

Mul on pikaajaline kogemus klienditeeninduse valdkonnas töötamisest. Olen töötanud kõnekeskustes, laoruumides, raamatukogudes ja kokku puutunud kliendiga kas silmast-silma teda teenindades või telefoniteel vajalikke kokkuleppeid sõlminud ja infovahetust teinud. Tahan jagada oma kogemust, kuidas mina jõudsin kaugtöö võimaluste juurde ja kuidas olen pika teekonna läbinud, et tänasesse päeva jõuda.

Töötasin poole kohaga raamatukoguhoidjana Tallinnast u 50 km kaugusel asuvas alevis. Suurema alevi sees asub valla raamatukogude võrgustiku nö pearaamatukogu, kus töötab raamatukoguvõrgustiku juht koos kahe raamatukoguhoidjatest kolleegiga. Tol ajal oli meid kokku lausa 4 inimest, kellest kaks töötasid osalise koormusega. Olin oma karjääri alguses ja tegelesin ka erialaste õpingutega Tallinna Ülikoolis infoteaduse erialal. Asjad kujunesid nii, et Tallinnas Keskraamatukogu süsteemis oli mul u 4 kuu pikkune projekti põhine töö tehtud ja samal ajal tegelesin seminaritööle viimase lihvi andmisega ja aasta alguses jaanuaris ma edukalt läbisin kaitsmise. Seega veebruaris sain juba diplomi koopia viia tööandjale.

Ühel päeval rääkisin juhatajaga töö ja palga teemadel ning talle meenus üks kohalikus lehes avaldatud artikkel või kuulutus, mille sisuks oli, et vallas on avatud konkurss inimeste leidmiseks, kes tegeleks kaugtöö keskuste võrgustiku arendamisega ja võtaks enda juhtida vastava projekti teostuse. Mind hakkas see teema huvitama.

Võtsin ühendust tolleaegse kaugtöö teema eestvedajaga ja sealt sai alguse võimalus, mille raames osalesin mitmetel kaugtööd propageerivatel ja tutvustavatel seminaridel ning koolitustel. Mäletan, et kunagi sai isegi Sänna Kultuurimõisas kaugtöö teemalistel suvepäevadel käidud. Kuid ma astusin sammu kaugemale ja otsustasin osaleda Lahemaa Kaugtöö- ja Koolituskeskuse rajamisel ühe asutajaliikmena ning tegelikult on see staatus veel tänagi kehtiv. Nendel koolitustel ja seminaridel sain teada, mis kaugtöö endast kujutab, mis on selle plussid ja miinused, kuidas lahendatakse tehnilisi probleeme, kuidas leitakse sobivate ruumide lahendused, kuulsin teiste kogemustest ja õppetundidest, mis kaugtöö võrgustiku arendamise algusjärgus toimunud oli ja see kõik tundus nii huvitav ja kaasahaarav, et hakkasin unistama päevast, kus ma ise elan kuskil maapiirkonnas vaikses ja rahulikus paigas, kus naabrid ülemisel korrusel lärmi ei tee ja kellegi koera haukumist kõrvu ei kosta.

Möödunud on oma kümmekond aastat. Olen oma tööelu jooksul saanud väga väärtusliku kogemuse erinevatel klienditeeninduse ja kontoritöö positsioonidel töötades. Praegu olen töötamas kuuendat kuud kodukontoris ja olen täheldanud muutuseid töö tegemisel, harjumuste kujundamisel, mõttemaailmas, efektiivsuses ja produktiivsuses, mis on need olulised tegurid minu jaoks, et öelda julgelt: olen teinud õigeid valikuid ja õigeid otsuseid! Nüüd on aeg hakata nautima sellist elustiili, töötamise ja eraelu tasakaalu, millest olen vaikselt 10 aastat unistanud. Täna toimuvad samm sammult need muutused, mida oma ellu oodanud olen. 😊

Kommentaare ei ole: