pühapäev, 2. august 2020

Maakodu – tõeline pelgupaik

Olen lapsepõlve veetnud maal kasvades ja koolis käies. Olid ajad, kui hommikul sai kodunt kooli mindud, pärast tundide lõppemist koori laulu oodatud või mõnel muul päeval hoopis muusikakooli tundidesse mindud. Tol ajal see kõik meeldis mulle. Oli väsitav, kuid sain hakkama. Praegu näen õudusunenägusid, et pilli õpetaja ootab mind tundi, aga mul pole pilli kaasas ja tundi kohale ma ei lähe…

Selline tegutsemise tahe on kasvatanud jonnakust, et oma tahtmine tuleb ikka saada. Maksku mis maksab. Maal elades ei tunnetanud, et tempo oleks liiga kiire olnud või muud sellist. Hea oli õppida ja inimeseks kujuneda ning kasvada.

Suvi oli aeg sellisest elutempost puhkamiseks ja 3 kuud suvevaheaega kulus alati marjaks ära. Selliselt kujunes suvine aeg minu lemmikaastaajaks ja seda on täheldanud ka mu vanemad, et suvel on elu lust ja lillepidu minu jaoks.

Maakodus on tegemist ja tööd rohkem, kui üks või kaks inimest jõuab ära teha nt palgatöö kõrvalt. Kevadel on tore õues toimetama hakata. Koristamine aias ja kiigeplatsil on puhas rõõm esimestel päikselistel kuivadel päevadel. Lisaks algab ka küttepuude tegemine ja õue riita ladumine, mis pärast kuivamist augusti kuus puukuuri veetakse ja laotakse. Väikene aiamaa lapp saab läbi kaevatud ja peenrad tehtud, kus porgand, kaalikas ja peet, hernes, 2 sorti ube, till, sibulad ja petersell ning salat oma koha leiavad. Kasvuhoonesse istutatakse tomati taimed. Kasvuhoone taga leiavad koha kõrvitsa taimed. Üle talve hoitud seemnekartul pannakse maha ja seejärel algab juba suvine ringiratast ühe ülesandega lõpetan ja teisega jätkan nö loodusega võidu jooksmine, et säilitada seda kaunist ala, mille looduselt saanud oleme ja iseenda jaoks meeldivamaks ning kaunimaks kujundanud.

Maakodu on ideaalne koht inimesele, kes armastab talvel teha arvuti taga kodukontoris tööd, et raha teenida ja kui suvisel ajal jätkub jõudu ja tahtmist käsi mullaseks teha ja aiatöödega end vormis hoida, siis muudame ju Eesti talud taaskord elukõlbulikeks ja kauniteks kodudeks. Kas olete minuga nõus? 😊

Kommentaare ei ole: